13 Reasons Why | TV Series | Dizi İncelemesi #Netflix #13ReasonsWhy #Spoiler

Merhaba, ben Hannah, Hannah Baker. Doğru duydun, ayarlarla oynama... Bunu hangi cihazda dinliyorsan. Benim, capcanlı ve stereo. Ne bir geri dönüş vaadi ne de bir talep ve bu kez kesinlikle rica da yok. Atıştırmalığını al, yerine yerleş. Çünkü birazdan sana hayat hikayemi anlatacağım. Daha doğrusu hayatımın neden sona erdiğini. Ve eğer bunu dinliyorsan sebeplerden biri sensin.

Dylan Minnette, Katherine Langford, Alisha Boe, Miles Heizer gibi isimlerin yer aldığı 13 Reasons Why, Netflix kanalında 31 Mart'ta seyircisiyle buluştu. Liseli bir genç kız ve bu genç kızın intihar etmesine sebep olan 13 kişi ve 13 kaset... Her bir kaset Hannah'nın ölmesine neden olan kişiler hakkında Hannah tarafından anlatılan gerçekleri içeriyor. Kasetleri dinleme sırası Clay'e gelmiş ve o da gerçekleri öğrenecektir.

Yine bir Netflix dizisi ile karşılaştık, bu sefer sabahlamadım ve diziyi sindire sindire izledim. İlk bölümü izlerken inanılmaz derecede sıkıldım ve devamında kendimden de bir şeyler bulabileceğimi tahmin edip diziye devam ettim. İyi ki devam etmişim. Evet, dizi biraz yavaş ilerlese de kendini izletmeyi başarıyor.

12 kaset kaydettim. Justin'le başladım sonra Jessica. İkisi de kalbimi kırdı. Alex, Tyler, Courtney, Marcus... Her biri adımın kirlenmesine katkıda bulundu. Ardından Zach ve Ryan yaşam hevesimi kırdılar. 12 numaralı kasetteki Bryce Walker ise ruhumu parçaladı.

Gündelik hayatımızda aslında o kadar da önemsemediğimiz sözcüklerin, fotoğrafların, davranışların bir insanı ne kadar büyük bir şekilde etkileyebileceğini düşünmüyoruz. Kimsenin önemsemediği bir liste, bir genç kızın defalarca sözlü ve fiziksel bir şekilde taciz edilmesine, daha sonra tecavüz edilmesine ve en sonunda da bir genç kızın intiharın sebep oluyor...

Hannah için intihar etmek tek çözüm yolu muydu? Aslında hayır, güçlü kalabilir başına gelen şeyler için intikam alabilirdi. Ya da birisine yaşadıklarını anlatabilirdi böylelikle biraz olsun yükü hafifleyebilirdi. Gerçi rehber öğretmenine olayları anlattı da noldu? Pis zenci deyip ırkçılık yapmak istemem ama eğer olur da dizinin 2. sezonu olursa ilk Mr. Porter'ın ölmesini ya da hapse girmesini istiyorum. Sonrasında da Bryce'ın Hannah'ya yaptıklarının aynısı yaşamasını diliyorum.

Kelebek etkisini duydun, değil mi? Bir kelebek doğru yerde, doğru zamanda kanatlarını çırparsa binlerce kilometre ötede bir kasırgaya neden olabilir.

Dönüp dolaşıp Mr. Porter'a tekrar gelmek istiyorum. Birisi senin yanına geliyor ve kimsenin bilmediği şeyleri öğreniyorsun, liste mi ne var ki bunda her okulda olur bu tarz şeyler demen beni sinirlendirdi, tecavüz mü o da ne? Bir kereden bir şey olmaz, unut ve hayatına devam et demen ise beni daha çok kızdırdı. Go to hell!

Dizide Hannah karakterinden sonra en sevdiğim kişi Alex idi. Çocuğa yazık ettiler, nedendir bilinmez Alex de intihar etmiş ama ben Alex'in intihar ettiğini düşünmüyorum aksine Alex'i birisinin öldürdüğünü düşünüyorum. 1. sezon bitti kafamdaki sorular bitmedi. Mesela Alex'in ölümü, Tyler'ın ne gibi planları olduğu, Hannah'nın ölümüne sebep olan kişilerin cezasız kalıp kalmayacağı başlıca sorunlar arasında. Hannah için adaletin geleceğini umut ediyor ve 2. sezonu şimdiden merak ediyorum.

Dizinin fragmanını şuradan izleyebilirsiniz.


Fotoğraflar: Imdb & 13reasonswhy (Ig)

Yorumlar

  1. Bence de Alex öldürüldü. Kimin yaptığına dair de bir fikrim var ama spoiler vermeyeyim.
    Bu arada bloguna izleyiciler eklentisi koymayı düşünmez misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, öldürülmüş olabilir 2. sezon olursa eğer göreceğiz neler olup bittiğini... Tavsiyen için teşekkürler izleyiciler eklentisi ekledim ^_^

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Guardians of the Galaxy Vol. 2 Movie Review | Galaksinin Koruyucuları 2 Film İncelemesi | #Marvel #Spoiler #GOTGVOL2

Logan Film İncelemesi | Logan Movie Review | #Logan #Wolverine #Hugh Jackman #Marvel #Spoiler

Ölümcül Deney: Son Bölüm Film İncelemesi / Resident Evil: The Final Chapter Movie Review #Milla Jovovich #ResidentEvilMovie