Captain America: Civil War / Kaptan Amerika: Kahramanların Savaşı

Hanımların dikkatine! Overlok makinesi ayağınıza geldi. Halı, kilim, paspas, yolluk kenarına, halıfleks kenarına overlok yapıl... Pardon pardon hatlar karıştı bir saniye, ladies and gentlemen bu yazı spoiler içeriyor hem de çok fena, sonra ben ne okudum az önce demeyin ;)

Yönetmenliğini Anthony Russo ve Joe Russo kardeşlerin yapmış olduğu Kaptan Amerika: Kahramanların Savaşı 6 Mayıs 2016 tarihinde vizyona girdi. Filmde Chris Evans, Robert Downey Jr., Scarlett Johansson, Sebastian Stan, Jeremy Renner, Chadwick Boseman, Tom Holland gibi isimler yer alıyor.

Afiş gayet güzel olmuş kimin hangi tarafta olduğunu filmi izlemesek bile anlayabiliyoruz. Filmde, Antman ve Spiderman olmasına rağmen afişte görsellerini kullanmamışlar. Tamam Antman küçülebiliyor afişte bir yere sıkıştırmışsınızdır, biz göremiyoruzdur ama Spiderman nerdeeee?

Filmin ilk başında hemen aksiyona dalmışlar. Kaptan Amerika ve ekibinin Crossbones ile savaşıyor olması gayet güzeldi. Fakat Crossbones'a daha fazla yer verilebilirdi diye düşünüyorum. Scarlet Witch, Crossbones'ın kendini patlatmak için kullandığı bombayı binanın içinde patlatmasıyla olaylar gelişmeye başlar. Hükümet artık Yenilmezler'in dünyaya yarardan çok zarar verdiğini düşünmektedir. Bunun üzerine 117 ülkenin katıldığı, sadece gerekli durumlarda Yenilmezler'in ortaya çıkabileceklerini belirten  Sokovya Anlaşması'nı Tony Stark imzalama taraftarıyken Steve Rogers imzalamamayı tercih etmektedir. Böylelikle fikir ayrılıkları ortaya çıkmıştır. 

Anlaşma toplantısının yapıldığı ülke olan Venedik'te (yanlış hatırlıyor olabilirim) patlamanın yaşanması ve patlama sonucu Wakanda kralının ölümü, Kara Panter'in ortaya çıkmasına neden olmuştur. Patlamadan Bucky sorumlu tutulmuştur. Film boyunca Kara Panter, Kış Askeri'nin peşindedir. Kaptan Amerika ise Kış Askeri'ne yardım etmeye çalışmaktadır.

Kara Panter için oyuncu seçimi tam yerinde olmuş bence bu karakter için bir başkası düşünülemezdi, ayrıca filme güzel dahil olmuş. Kıyafeti ise vibranyum maddesinden yapılmış olması da T'Challa'nın kaynaklarının olduğunu gösteriyor. Kıyafet hazırda var mıydı yoksa yeni mi yapıldı o konuda herhangi bir bilgi yok.

Kaptan için arkadaşı Bucky'i kurtama çabası ve Peggy Carter'ın ölümü anlaşmayı imzalamaması için geçerli sebepler olsa gerek. Kaptan'ın takımında Falcon, Scarlet Witch, Kış Askeri, Hawkeye ve Antman vardır. Sebepler her ne olursa olsun tabii ki de her zaman Ironman'in tarafında oldum. Kaptan'a hiç ama hiç alışamadım Kaptan benim gözümde bir deney faresi olmaktan öte gidemedi aynı şekilde Kış Askeri de öyle. (Captan America must die)
Her Eve Bir Vision Lazım!
Vision'ın kazaklı, gömlekli hali çok sempatikti, yemek yapıyor olması daha bir sempatikti. Ayrıca Vision alnındaki taştan bihaber ^_^ Vision'ın Wanda ile olan bir sahnesinde "beni kontrol ediyor belki bir gün ben onu kontrol ederim" gibi bir şey söylemesi alnındaki taş hakkında ufak bir bilgisi bile yok anlamına geliyor. Her ne kadar Vision'ın duyguları olmasa da film sonunda Wanda ile bir şeyler olacağının sinyalleri verildi bence. Wanda'nın Vision ile karşı karşıya geldiği sahnede Vision'ı cehenneme kadar (yerin dibine) göndermesi beni etkileyen sahneler arasındaydı.


Black Widow'un Ironman tarafında olduğunu düşünsek de o her zaman Kaptan'ın yanındaydı. Ajan olmanın avantajlarını kullanarak 2 tarafa da hizmet etti. Black Widow'un dövüş sahnelerine diyecek laf yok gayet iyiydi. Filmde Hulk'ın yokluğunu hissetmedim değil bir sürpriz yapıp gelir umuduyla izledim ama gelmedi. Black Widow ile Hulk ortak bir filmde buluşsa keşke ne güzel olurdu dimi?


Gelelim Ironman'e, bir sahnede Tony Stark'ı belli bir gruba konuşma yaparken görüyoruz orada ise gençlik halinin hologramını görüyoruz. Anlaşmayı imzalamasının nedeni olarak insanların ölmesi ve Pepper'ın onu terketmesi olarak fikir yürütüyorum. Pepper'ın terketmiş olması Tony'i agresif ve stresli bir hale sokmasına neden olmuş. Eski Ironman gitmiş yerine bir başka Ironman gelmiş. Neredeyse uyurken bile zırhlı olan Ironman artık zırh kullanmamayı tercih ediyor.

"-Ama o benim dostum +Ben de öyleydim."
Kış Askeri'nin ailesini öldürdüğünü öğrenen Tony, Kış Askeri'ne saldırmaya başlar. Kaptan'ın "beyni yıkanmıştı" demesi üzerine Tony'nin "ama annemi öldürdü" demesi Tony için en geçerli sebep olsa gerek. Tony'nin Kaptan'a "o kalkanı hak etmiyorsun, onu babam yapmıştı" demesiyle Kaptan'ın kalkanı bırakıp gitmesi bir oldu. Deney faresi seniii kalkansız bir hiçsin artık kabullen bunu Steve.


Hulk ve Thor'un olmaması filmin eksik yanlarından birisiydi. Bucky'den başka 5 kişinin de Kış Askeri olduğunu öğreniyoruz fakat o 5 Kış Askeri uykularında öldürülüyor. Filmde Spiderman(boy)'in olması gereksizdi olmasa da olurmuş yani. Ama son sahnede Spiderman'e ait özel bir film geleceğinin işaretini verdiler. Bugüne kadar hiç Spiderman filmi izlememiş olsak Tom Hollad, Civil War ile güzel bir başarı yakalardı ama ben sevemedim. Evine dön Tom! En iyi Spiderman kesinlikle Andrew Garfield idi. Ne zaman Spiderman, Civil War'da göründü benim beyin mavi ekran verdi. Bir de adı Peter'mış. "Eee daha önce izlediklerimiz neydi" dedim. Neyse Antman'i ise kendini geliştirmiş, güçlendirmiş olarak görüyoruz. Antman'nin 2. filmini de sabırsızlıkla beklediğimi söyleyebilirim.
Olmazsa olmaz her Marvel filminde ufak rollerde gördüğümüz Stan Lee'yi bu sefer bir kuryeci olarak görüyoruz. Kaptan'nın Tony'e göndermiş olduğu mektup ve bir telefon... Mektupta, bana ne zaman ihtiyacın olursa ulaşabilirsin gibi bir yazı mevcuttu. 2018'de vizyona girecek olan Infinity War filminde Thanos'un gelmesiyle birlikte iki ayrı grup kesinlikle bir araya gelecektir diye düşünüyorum.

Film beklentilerimi karşıladı filme puanım 10 üzerinden 8... Film hakkında söylenecek çok şey var ama bu kadarı yeterli bence bir başka yazıda görüşmek üzere hoşça kalın ^_^

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Guardians of the Galaxy Vol. 2 Movie Review | Galaksinin Koruyucuları 2 Film İncelemesi | #Marvel #Spoiler #GOTGVOL2

Logan Film İncelemesi | Logan Movie Review | #Logan #Wolverine #Hugh Jackman #Marvel #Spoiler

Ölümcül Deney: Son Bölüm Film İncelemesi / Resident Evil: The Final Chapter Movie Review #Milla Jovovich #ResidentEvilMovie