12 Monkeys (12 Maymun) / Dizi

Size dünyanın sonu ile ilgili bir hikaye anlatacağım. Bir de zaman yolculuğu yapıp buna engel olmak isteyen adamı anlatacağım.
Başarısız oldu... Çünkü bir gezgin daha vardı. Yıkımın hem mimarı hem de tanığı olan biri.
Başlangıcın sonu ve sonun başlangıcı...
Gelecekte insan ırkının %93’ünün salgın nedeniyle yok olduğu bir dünyada geriye kalanların yani bağışıklığı olanların bir zaman makinesi bulması ve virüsü yok etmeye çalışması dizinin ana konusu.

Virüs/veba nedeniyle 2035 yılında dünyanın %93’ü yok olmuş geriye kalanlar ise sığınaklarda yaşam mücadelesi vermişlerdir. Bağışıklığı olan Katarina Jones ve eşinin yapmış olduğu zaman makinesi ile kader yeniden şekillenecektir.

2015 yapımı olan 12 Monkeys'in oyuncu kadrosunda Aaron Stanford, Amanda Schull, Kirk Acevedo, Barbara Sukowa, Emily Hampshire gibi isimler yer alıyor.

James Cole geçmişe giderek virüsü yok etmeye çalışmaktadır. James’e ise geçmiş zamanda yaşayan Doktor Cassandra Railly yardım edecektir. Çeşitli sorunlarla karşılaşan James, virüsü yok etmek için zorlu süreçlerden geçecek, virüsü yok etmeye çalıştıkça virüs mutasyona uğrayarak yok edilmez duruma gelecektir. Yani kısacası geçmiş değişmek istemiyor. Bu sefer de madem virüsü yok edemiyoruz o zaman virüsü üreteni yok ederiz düşüncesiyle virüsü yapan kişiyi bulmaya çalışıyorlar. Kelebek etkisi ile geçmişte yapılan bir müdahale geleceğe şekil vermektedir. Bu nedenle her adım çok dikkatli atılmalıdır.

1. sezonda tanık konusu az da olsa bahsedilmiş, 2. sezonda ise hemen hemen her bölümde tanık konusu geçmektedir. 1. sezonda virüsü durdurma çabaları, 2. sezonda ise zamanda bir patlamaya neden olan paradoksları önleme çalışmaları yer almaktadır.

Tanık: Geçmiş ve gelecekte her şeyi bilen, duyan, gören ve tüm yaşanacak olan olayları önceden görebilme yetisine sahip, kim olduğunu bilinmeyen gizemli bir kişi.
Titan: Tanık'ın yaşadığı gizemli mekan.
Birincil: Tanık ile arasında pek bir fark yok gibi. Var da ben mi bilmiyorum acaba? Ama onlar da tanık gibi geleceği görüyorlar.

2. sezon 11. bölüm bugüne kadar ki tüm 12 Monkeys bölümlerinin en en en ama en iyi bölümüydü diyebilirim. Yaşlı Jennifer’ın ölümü ve 2044 yılında genç Jennifer ile karşılaşması, yaptığı konuşma beni çok etkiledi. Zaten Jennifer’ın olduğu bütün sahneleri ağzım açık izliyorum. Bir insan bir role bu kadar mı yakışır? Jennifer, "hyena" bölümü ile nirvana zirvesindeydi.



11. bölümü sevmemin bir başka yanı da Katarina’yı daha iyi bir şekilde görmek beni az da olsa sevindirdi. Gerçekten sevindim yani Katarina yıllar yılı dert yolunda acıların kadını olmuş, tüm insanlığı kurtarmak için saçını süpürge etmiş. Biraz olsun Katarina’nın mutlu olduğunu görmek gayet güzeldi. (Neden mutlu olduğu ağır spoiler olduğu için bahsetmek istemedim.)

12 Monkeys filmini izlemedim, izlesem diziye ihanet edecekmişim gibi hissediyorum. Filmi izleyip de dizinin büyüsünü bozmak istemiyorum. Belki önümüzdeki yüzyıl içinde izlerim.

Zamanla içli dışlı olan dizi ve filmler pek anlaşılmadığı için dizinin izleyici kitlesinin düşük olduğunu düşünüyorum. Dizinin Syfy’da yayımlanıyor olması da dizinin izlenebilirliğini düşürüyor. Farklı bir kanalda olsa gerçekten bu dizinin yolu daha farklı olabilirdi. Cw ya da Fx kanalında olmuş olsaydı bu dizi almış başını gitmişti.

Tüm 2 sezon boyunca James ve Cass arasında bir şey oldu olacak derken olmuyor. Çok isteseniz de olmuyor yapacak bir şey yok ama merak etmeyin oluyor 2. sezon 12. bölüme kadar bekleyin ^_^ Dizide aşk konusunun pek işlendiğini söyleyemem, dizinin eksik yönlerinden bir tanesi bu bence. Ama 3. sezon daha çok duygusal yönde ilerleyecek gibi. Peki şu ikisinin tatlılığııı...


Hani bazı diziler bitmesin diye düşünürsünüz ya heh işte o dizilerden biri de 12 Monkeys’dir. Bitsin diye artık dualar ettiğim tek dizi ise The Walking Dead, 2010 yılında beri yayın hayatında olan TWD 7. sezona doğru koşuyor. Diziden sıkıldım diyorum ama yine de merakla bekliyorum 7. sezonu ^_^

13. bölüm yani sezon finalinde 1959 yılındayız, James sıra dışı olaylar yaşamakta ve zamanın durduğunu hissetmektedir. Bu sırada son olduğuna inandığı bir birincil ile tanışır. Birincil, James'e 1957 yılına gidip geçmişi düzeltmesi gerektiğini söyler. Ve ardından birincilin tavsiyesi ile James geçmişe gider.

James ve tayfasının Titan'a gitmesiyle birlikte Tanık korkmuş olmalı ki Titan'ı kendine ait zaman makinesi ile 2163 yılına ışınlar. Bu sırada Titan'da bulunan Cassandra da 2163 yılına ışınlanır. Jennifer ise yanlışlıkla ışınlara maruz kalarak, 1917 yılında Fransa'da bir savaşın ortasında kendini bulur.

3. sezon ile birkaç fikrim var fakat diziyi izlemeyenler için fazlasıyla spoiler vermek istemem... Ve Tanık'ın kim olduğu yine ağır spoiler olduğu için bahsetmiyorum. İzleyin görün kimmiş diye ^_^

Dizinin yapımcısı Terry Matalas bu tweet ile 30 Haziran günü twitter’dan dizinin 3. sezon onayı aldığını açıkladı.

Hani olur da dizinin yapımcıları ile yazışmak isterseniz, Twitter üzerinden cevap veriyorlar ya da Retweet yapıyorlar. İzleyiciler ile yakından ilgileniyor olmaları iyi bir şey. 12 Monkeys sevdiğim ilk 5 dizi arasında diyebilirim. İzleyecek dizi arıyorsanız 12 Monkeys doğru bir seçim olacaktır. Diziye puanım 8. Bir başka yazıda görüşmek üzere hoşça kalın ^_^
Söylemiştim! Bu hikaye dünyanın sonu ile ilgili. Sondan başlayan, baştan biten.




Fotoğraflar: Syfy / Terry Matalas

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Guardians of the Galaxy Vol. 2 Movie Review | Galaksinin Koruyucuları 2 Film İncelemesi | #Marvel #Spoiler #GOTGVOL2

Logan Film İncelemesi | Logan Movie Review | #Logan #Wolverine #Hugh Jackman #Marvel #Spoiler

Ölümcül Deney: Son Bölüm Film İncelemesi / Resident Evil: The Final Chapter Movie Review #Milla Jovovich #ResidentEvilMovie